Theme by Kran

wtorek, 15 marca 2016

Dziecięca niewinność



Pamiętacie jak byliście mali? Cieszyliście się wtedy nawet z małej łopatki. Nie baliście się marzyć, kochać, nie kryliście emocji w sobie. Dzieci są wspaniałe. Są przede wszystkim czyste. Nie zostały jeszcze splamione całym złem tego świata. Można zauważyć w nich niewinność, beztroskę oraz czystość. Chciałabym podzielić się z Wami kilkoma wypowiedziami mojej młodszej siostrzyczki. Ma zaledwie pięć lat.


-Paulina, czy Bóg potrafi zrobić wszystko?- więc jej taka pewna odpowiedziałam:
-No tak.
-Nie, Nie potrafi przestać nas kochać przecież




Oto mój skarb. Jest piękna. Ma czystą duszyczkę. Kocham jej beztroskę. Kocham sposób w jaki mówi o życiu. Czasem jest niegrzeczna i potrafi wywrócić pokój do góry nogami, ale jej wnętrze jest przepiękne. Ma na imię Łucja. Miała być Święta, a wyszedł Łobuz Aniołek.


Łucja -Paulinka, lubisz tańczyć?
Paulina -A lubisz oddychać?
Łucja -Kocham, bo Bóg stworzył piękny świat i mogę w nim żyć
Paulina -To ja kocham tańczyć bo mogę żyć i widzieć piękno w tym świecie.
Łucja -Czyli bez tańczenia byłabyś smutna?
Paulina -tak
Łucja -hmmm a wiesz ze ja tez lubię tańczyć?
Paulina -wiem. Chodzisz do mojej Pani na zajęcia. A lubisz chodzić na te zajęcia?
Łucja -a lubisz oddychać?

Przyznam się, że mnie wtedy zaskoczyła.


A oto wywiad z moją Siostrą. :)

P: Co to jest życie?
L: Życie to ludzie, że mogą oddychać i chodzić. Trzeba dbać o naszą planetę. Nie można ścinać drzew, żeby było czyste powietrze.
P: Kto to jest Bóg?
L: Bóg to ten, który jest w Niebie albo w Kościele. Nie wiem. Chyba wszędzie. Bóg to ten co nas uczy w kościółku.
P: Czego uczy Bóg?
L: Że trzeba być grzecznym i dobrym. Że wszyscy to bracia.
P: A o co się modlisz do Boga?
L: Za wszystko co jest dobre. Prawda, że to najważniejsze Paulinka? I żeby ludzie nie chorowali i nie było burzy. I modliłam się za Jagodę bo mnie dziś biła.
P: Czy można się gniewać na Boga?
L: Nie, bo wtedy zapowie burzę.
P: Co to jest szczęście?
L: żeby się ładnie modlić. Że słońce ładnie świeci. Że Pan Jezus jest kochany.
P: A kiedy ludzie się kochają?
L: Kiedy są ze sobą zawsze. Nawet jak są na siebie źli. Kiedy razem płaczą i kiedy są szczęśliwi. Kochają się kiedy nic na świecie nie wygra.

A oto mała Paulinka. Miała już sporo problemów jak na swój wiek i dużo przeszła, ale nie myślała o smutku. Cieszyła się z każdej chwili. Nie zapominajcie o swojej dziecięcej wrażliwości. Pielęgnujcie ją. To ogromny skarb, który łatwo w tych czasach stracić.

5 komentarzy:

  1. Wzruszyłam się czytając tego posta to jak twoja siostra widzi świat i jaka jest już mądra,myślałam że w dobie internetu telefonów przemocy itp dzieci już nie zdają sobie sprawy jak wygląda świat realny a tu proszę aż lepiej mi na serduchu bardzo fajny i interesujący post pozdrawiam http://chucky19.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Chcę, żeby ona dostała wszystko czego ja nie miałam, ale nie była przy tym rozpuszczona i miała dobre serduszko. Kocham z nią rozmawiać.

      Usuń
  2. Odpowiedzi Twojej siostry bardzo mnie zaskoczyły. Mały skarb :D
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy bym nie powiedziała, że dziewczyna w tym wieku może być taką optymistką, powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko co napisałaś jest przepiękne. Wzruszyłam się. To niesamowite, że tak młoda dziewczyna tak doskonale rozumie świat i jest taką optymistką. Takich ludzi powinno być zdecydowanie więcej. Świat byłby zupełnie inny-piękniejszy, łatwiejszy. Twoja siostra ma niesamowicie ogromną wiarę w Boga. Oby nie znikła, a z pewnością będzie dobrym człowiekiem. Twoja siostra ma przepiękne oczy i piękny prawdziwy uśmiech.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę tak wiele optymizmu, jak ma Twoja siostra :) Mam nadzieję, że zajrzysz do mnie w wolnej chwili i pozostawisz ślad po sobie. http://bogwilife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń