Theme by Kran

czwartek, 16 czerwca 2016

Ograniczenia

"- Ja­kiego ko­loru jest Two­je niebo?
- Niebies­kie.
- Ja­kiego ko­loru jest drze­wo przed Twoim do­mem?
- Zielo­ne.
- A Two­je oczy?
- Piw­ne.
- A rzeczy­wis­tość, która Cię otacza?
- Sza­ra. Sza­re uli­ce, sza­re blo­ki, szarzy ludzie.
-Widzisz, mo­je niebo jest błękit­ne. Pod­czas zacho­du słońca czer­wo­no-po­marańczo­we, pod­czas burzy gra­nato­wo-sza­re,a gdy pa­da śnieg białe. Drze­wo, które widzę z mo­jego ok­na jest jas­no­zielo­ne, można również dot­rzeć od­cienie se­ledy­nu, pis­tacji i ziele­ni bu­tel­ko­wej. Oczy mam brązo­we z przebłys­ka­mi ziele­ni i żółci. A rzeczy­wis­tość? Mo­ja rzeczy­wis­tość jest ko­loro­wa. Ko­loro­we liście na uli­cach, ko­loro­we fi­ran­ki w ok­nach i ko­loro­we ub­ra­nia ludzi. "

Odnoszę wrażenie, że my- ludzie, zamykamy się w szarych klatkach. Ograniczamy tym swój umysł i wyobraźnię. Poruszamy się jak w schemacie. Widzimy to co chcemy widzieć, a resztę wypieramy. Wierzę, że siła umysłu jest niewyobrażalna. Ograniczony nie może pracować pełną parą. Warto wypuścić go z klatki i pozwolić odbierać wszystko inaczej, po swojemu. Nie martwiąc się tym co ktoś inny pomyśli. Żyjąc, ograniczając własną wyobraźnię tylu rzeczy nie widzimy. Omija nas tyle wyjątkowych odczuć i emocji. Otwórzcie się, wpuśćcie do swojego więcej kolorów i wrażeń. Dopiero wtedy stan, w którym istniejemy, można nazwać życiem. 

ilustracja: https://www.facebook.com/WObiektywieM
 

Jeśli potrzebujesz pomocy, PISZ: wyjdzzcieniapomoc@gmail.com
Zapraszam: KLIK

1 komentarz:

  1. Piszesz cudownie, a przede wszystkim piszesz o prawdzie, o życiu, które mamy, lecz nie potrafimy go wykorzystać, o błędnym kole szarości-codzienności, z którego nie możemy się wyrwać. Wciąż chcemy więcej, lecz naprawdę nie mamy nic, jeśli nie potrafimy w pełni żyć. Postępujemy automatycznie, bez uczyć, bez marzeń, bez wyobraźni, za bardzo przejmując się tym co powiedzą inni.
    Wydajesz się naprawdę cudownym człowiekiem, jak ja to mówię: Upadłym aniołem. Życzę Ci wszystkiego najlepszego, spełnienia marzeń, zmienienia świata, zdrowia i radości z życia. Obserwuję i podziwiam. Oraz-tak, jak ten automat-zapraszam do siebie, może jakiś wpis zasłuży na twoją uwagę :) http://bogwilife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń